زمین پاک

زمین پاک

مکانی برای تامل
زمین پاک

زمین پاک

مکانی برای تامل

چگونه در آغاز قرن بیست و یکم از محیط زیست حفاظت کنیم

جهان در تب نابسامانی می سوزد و این نابسامانی بنیادی اقتصادی، فرهنگی و در نهایت زیست محیطی دارد. تحولی ژرف و عمیق از چهار دهه گذشته در ایران آغاز گردیده که ساختار اجتماعی را کاملا دگرگون کرده است و ایران را به سوی تکاملی جدید به حرکت درآورده، در آغاز سال 1392 رهبر معظم انقلاب به سنت همه ساله که برای هر سال نامی می نهادند امسال را سال حماسه سیاسی و اقتصادی نامگذاری نمودند که برای خیلی ها در آن روز مبهم و ناباورانه به نظر می رسید. ولی خیلی زود حماسه سیاسی را مردم ایران با انتخاب آقای دکتر حسن روحانی فردی با تجربه و فرهیخته رقم زدند و این آغاز حماسه اول و زمینه ساز حماسه بعدی یعنی حماسه اقتصادی گردید. با این حرکت امروز مردم ایران در مسیر حماسه سیاسی پویا به پیش می روند. امروز تعاملات سازنده با جهان با حفظ شئونات ملی آغاز شده است و جهان به این تفکر سازنده با تعجب می نگرد.


حمایت از تشکل های مدنی


امرزو تفکر خصوصی سازی واقعی و حمایت از بخش خصوصی و تشکل های مدنی به طور جدی و اساسی در حال جایگزینی با تفکر اقتصاد دولتی و تمرکز گرانی است. همه میدانند بدون حمایت از بنگاه های اقتصادی متوسط و خصوصی، اتحادیه ها، انجمن های صنفی که موتور محرکه اقتصاد کلان هر جامعه ای است حماسه اقتصادی تحقق پیدا نمی کند که خوشبختانه به موازات تحقق حماسه سیاسی، در اولویت آقای رئیس جمهور قرار دارد.


دور نمای تحول سیاسی و اقتصادی ایران در قرن بیست و یکم کاملا روشن به چشم می خورد و این بر کارآفرینان ملت ایران فرض است که با تلاش مستمر حماسه اقتصادی رارقم بزنند. اتحادیه صنایع بازیافت ایران که نماینده واقعی کل صنعت ایران در زمینه چرخه بازیافت است با تجربه دیرینه اعضای خود در تعامل با جهان و انتقال تکنولوژی در یک قرن گذشته آماده است که خلاء به وجود آمده در صنعت بازیافت و محیط زیست را پر کرده و در بازسازی و نوسازی صنعت، تجارت و اقتصاد کشور سهیم گردد.  عدالت اجتماعی، تشکل های مدنی، بازسازی صنایع کشور، توسعه کشاورزی، حرکت های زیست محیطی و تکمیل چرخه بازیافت، استفاده از انرژی های پاک، تجارت سالم ودر خدمت مردم عواملی هستند که در تحقق این حماسه نقش های مهم دارند.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.